Na podstawie art. 20 ust. 1 oraz art. 29a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1465) Przewodniczący Rady Gminy Przemyśl zwołuje Sesję Nr XXI/2025 Rady Gminy Przemyśl w terminie 18 czerwca 2025 r. o godzinie 14:00, w siedzibie Urzędu Gminy Przemyśl, ul. Borelowskiego 1, sala nr 213. Podczas sesji rozpatrzony zostanie Raport o stanie Gminy Przemyśl za 2024 r.

W związku z powyższym na podstawie art. 28aa ust. 1-8 ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1465) zaprasza się Mieszkańców Gminy do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Przemyśl za 2024 r.

Warunkiem czynnego udziału mieszkańca w debacie jest:

  • zamieszkiwanie na terenie gminy Przemyśl;
  • złożenie do Przewodniczącego Rady Gminy Przemyśl zgłoszenia popartego 20 podpisami mieszkańców. Lista poparcia powinna obejmować imiona, nazwiska, adresy zamieszkania oraz własnoręczne podpisy.

Nieprzekraczalny termin zgłoszenia: 16 czerwca 2025 r. w Urzędzie Gminy Przemyśl, ul. Borelowskiego 1, II piętro, pok. nr 212a.

Przewodniczący
Rady Gminy Przemyśl
Przemysław Laska


Podstawa prawna:

Art. 28aa. [Raport o stanie gminy]

Wójt co roku do dnia 31 maja przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy.

Raport obejmuje podsumowanie działalności wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

(..)

Rada gminy rozpatruje raport, o którym mowa w ust. 1, podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.

(…)

W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym w ust. 6, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami:

1) w gminie do 20 000 mieszkańców - co najmniej 20 osób;

2) w gminie powyżej 20 000 mieszkańców - co najmniej 50 osób.

Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.